Pagina's

zaterdag 7 juli 2012

° Etappe 6 - 31km naar Boity Notre Dame

De weergoden op weg naar Mérignies waren me niet gunstig gezind maar toen ik vanmorgen er vertrok was het een stralend zonnetje. Dan stap je eens zo vlug. Ik was om 8 uur op de baan en had zo gepland om tegen een 4 uur in Boiry te zijn. 
’t Kan verkeren zei Bredero ook. Een historische oneliner die vandaag nog maar eens in het vet mag geschreven worden. 
De dag begon dus goed onder een stralend zonnetje. In Moncheaux aangekomen bleek dat dit de Sainte Marthe parochie te zijn. Awel, op mijne uitwaai was daar zo’n klein hummeltje bij dat Martha heette en ik dacht ….. ik loop voor dat schapeke eventjes dat parochiekerkje binnen. Hahaha, sebiet wordt er nog gedacht dat ik nen Heilige wordt. Nee ’t was gewoon uit sympathie voor Marcel B en Ingrid. 
Eens Moncheaux voorbij liep ik een grootwarenhuis ‘Les Mousquetaires’ binnen voor een kant en klare hap. Aan de kassa gekomen vroeg de kassierster of ze mijn rugzak mocht nakijken of ik niets gepikt had. Momentje !, en ik deed mijn rugzak uit en gaf die in haar handen. S’il vous plait madame. ’t Wicht viel van haar stoeltje. Il faut tout vérifier Madame, was mijn antwoord. ’t Was rap gedaan, ik mocht doorgaan. 
Ja het vlotte goed en rond 2 uur had ik al 22 km gelopen en toen viel ik op mijn smikkel. Gestruikeld over een borduurke voor een shoppingcenter. Een behulpzame man hielp me recht en oordeelde dat die gap boven mijn oog moest genaaid worden. In Frankrijk komen de pompiers u halen ipv de ambulance dus moest ik even wachten op de pompiers. Die brachten me naar Hénin Beauvais waar een Marrokaanse dokter 6 hechtingen plaatste. Binnen 6 dagen mogen ze er al uit. Mijn linkerarm was gisteren precies een popeye-arm maar nu is de zwelling weg. In dat ziekenhuis heb ik 3 uur verloren en van daaruit moest ik opnieuw 23 km lopen naar Boiry. Dat maakt dat ik er 45 heb gestapt. Das werkelijk te veel maar ondertussen heb ik ontdekt dat zo’n wandel- GPS enkel de vogelvluchtafstand aangeeft. ’t Was 5 uur als ik die kliniek buiten kwam en ik rekende … 18 km, das 4 uur stappen …. 9 uur daar… ok. Ja ’t waren er 23. 
Om het dan helemaal compleet te maken was mijn slaapzak onderweg van mijn rugzak gevallen, ondanks de borglus. Een behulpzame Algerijn kwam toeterend me op de hoogte stellen. Dan ben ik ook nog de rubberdop van mijn wandelstok kwijtgespeeld in een rooster. Dat fiks ik wel, ondertussen heb ik een stuk autoband gevonden en ik zal Annick vragen om er enkele op te sturen naar de volgende camping. 

’t Kan verkeren zei Bredero maar we blijven de moed er in houden. Vandaag heb ik een rustdag gepland. Ik was er aan toe, mijn voeten hadden te veel inspanningspijn. En trouwens, het regent hier oude wijven dus A Day Off vandaag. 
Voor vandaag hoop ik maar 1 ding en dat is dat de buren hier naast me op doorreis zijn. Kamperen met nen bleiterbaby die elk halfuur zijn klep openzet is niet bevorderlijk voor een goede nachtrust. Maar we blijven positief hé en morgen geven we er weer een kap in ! 
Ik ga nu dat rubberdoppeke voor mijn wandelstok fabriceren. Btw, vandaag wat rust maar morgen terug een knaller, Sappignies is geschrapt en het wordt ineens Authuille, de camping is daar van de aardbol verdwenen. 

Fijne werkweek morgen voor hen die gaan werken. 

Nog vergeten te vermelden : Deze trip is voor mijn zus Suzanne en Domien. Ons Marleen, Kathleen, Evelien en Carolien en hun gezin. 

Reacties (6)
groetjes aan mijn nonkel Jan 
Dag nonkel Jan, Ik las je perikelen vandaag en je ongelukje aan het shoppingcenter, we hopen dat het allemaal wat meevalt. Het is een genot om je" capriolen" van de afgelopen dagen te volgen en we genieten enorm van je schrijverstalent. Bedankt om de trip aan ons op te dragen dat doet heel veel deugd, ik zal het ook aan ons mama en papa vertellen want stillekes in hun hart zijn zij ook heel fier op U. Ons Kathleen heeft den blog afgedrukt en ze hebben hem toch al helemaal gelezen en ze hebben toch al hier en daar laten horen dat ze het toch wel indrukwekkend vinden. Ik ben er zeker van dat het een ongelofelijke ervaring zal zijn en ik hoop dat de weg ernaartoe je brengt waar je wou zijn. Ik blijf op de hoogte via je blog en geef je nog een dikke kus. X, Evelien 
09-07-2012 om 20:47 geschreven door De Plekker Evelien 

campings 

hoi papa, is het dan niet goed om even na te gaan of die andere campings er wel nog zijn? xxx ik heb nog gekeken achter zo een vlagje maar niet te vinden, wel van die papieren vlagjes, maar daar ben je uiteindelijk ook niks mee. 
09-07-2012 om 20:47 geschreven door Severine 

hey 

hey maat veel sterkte.
09-07-2012 om 19:59 geschreven door martin 

pech 

man man man , jantje toch dikke pech en die hechtingen die er dan uitmoeten ,moet je nog eens teug naar de kliniek daar of wat ? inderdaad de wandel gps geeft vogelvlucht aan je moet hem je route laten berekenen en zien dat je profielinstellingen juist staan op wandelen dus !!! ik heb daar al maanden studies op verricht dus als je iets nie weet vraag gerust ik heb dezelfde gps !!!!! alé jan nog veel sterkte en hou er de moed in wij steunen u xxxxx ! 
09-07-2012 om 18:28 geschreven door vercauteren karin 

Zondag 

Wat een zondag Jan ! Man man man, en toch je courage behouden, mooi zo ! 
09-07-2012 om 08:28 geschreven door Vandemaele Arne 

uw vrouwtje 

doe zo verder schat.je komt er wel.neem op tijt rust en probeerd van niet zo veel op je smikel te valen.dikke kus.je heb heel veel steun van iedereen hier. 
08-07-2012 om 14:58 geschreven door annick




Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: