Pagina's

donderdag 5 juli 2012

° Etappe 3 - 30km naar Kluisbergen

Vanmorgen werd ik wakker met een kieken in mijn tent. ’t Beest was onder mijn voortent gesukkeld en had het erg naar zijn zin. Van een ei was er niks te bespeuren. Erg goed geslapen trouwens na die vermoeiende tocht van gisteren. Aangezien ik thuis aan een kleine 5 km/u stapte moet ik tot mijn eigen schade vaststellen dat zoiets helemaal niet het geval is. Ik kom aan minder dan 4 km/u. Nu het is geen wedstrijd maar als ik dan maar rond 10 uur opstap kom ik vrij laat aan op de volgende bestemming. Vroeger doorgaan dus. Maar ik neem mijn tijd. Ik denk dat mijn kilometertellertje ook niet een correcte weergave geeft. Bergop en bergaf neem je korte passen en dat beïnvloedt een correcte weergave. Daarom dat ik het zo vreemd vind dat elke etappe hier zoveel meer is dan eerst uitgerekend. Nu ik geef de km op van mijn tellerke, ik loop al eens verkeerd zie je !Nederlandse overburen op de camping, Ad en Jenny, een echtpaar uit Noord-Brabant boden me een lekkere mok thee aan en ze vroegen me om mee te ontbijten. Fijne lui. Onderweg dan weer zag ik een mevrouwtje in haar voortuin bezig. Ik vroeg haar of ik mijn camelbag mocht bijvullen. Ik mocht haar volgen naar de keuken. Oma was de strijk aan het doen en het zou haar plezier doen als ik een weesgegroetje voor haar zou doen ginds ver. Ik kreeg een lekkere frisse Gini en ik kon er weer tegen. Erg sympathieke en gastvrije mensen die familie Van De Sijpe – De Heneau. En dan later op de dag zijn de motormannen mij komen opzoeken in Kluisbergen. Dat was een plezant bezoekje. Een half uur voor ik de camping bereikte begon het bakken water te regenen. Waternat was ik zoals ze in Beveren zeggen. Water is toch altijd nat ? Camping Panorama is een stijlvolle camping gelegen in het hart van de Vlaamse Ardennen. Prachtige streek. Mijn dank gaat uit naar Mevrouw Anne Vanmeerhaeghe. Ze heeft me een trekkershut aangeboden om te overnachten met alle comfort. Gratis voor niets. Maar mn profijt gaat naar een goed doel.Later op de avond is Mijn dochter en haar partner nog even langsgeweest om een paar kousen en een bonjourke. Braaf kind. Warm dat het was vandaag pffffft. Maar het stappen verliep vlotter dan gisteren. Ik heb nu met die wandelstokken het ganse traject gestapt. Ik wil ze al niet meer missen. Dat scheelt een pak in belasting voor je voeten.Ik ga slapen nu. Morgen wil ik er alleszins vroeg uit om op te krassen. Morgen trek ik Frankrijk binnen. Ik had beter een kortere trip gepland zodat ik eventueel een data-kaart zou kunnen aanschaffen. Zonder wordt het een erg dure bevalling om te internetten. m>Nog rap eens iedereen bedanken voor de ontelbare reactie. Neem me niet kwalijk dat ik erg kort antwoord, batterijen en internetkost zijn daar debet aan ! Allez, sloppel. Morgen Wattrelos in La Douce France


Reacties (4)
Bloggen
Hallo Jan, Wij gingen iedere avond waar we waren vragen of wij de computer mochten gebruiken voor een half uurken, zowel op de camping als op pension is dat op twee keer na altijd gelukt, de mensen zijn in dat geval heel behulpzaam. En ja uw vertrek wat vervroegen is geen slecht idee dan kom je in de namiddag op een mooi uur toe en heb je meer tijd voor andere dingen, in spanje vertrekken de meesten al rond vijf uur, dat is wel heel vroeg hé jan. Voor de rest doe jij dat heel goed, zeker niet forceren en naar je lichaam luisteren, hou je goed man, hopelijk niet te veel last van de buien. groetjes Roger, een fietspelgrim
05-07-2012 om 21:01 geschreven door Roger Vanwynsberghe

Genieten 

Hey Jan, Luc van den brigand hier,alvast succes met uw tocht. Maak dat vooral tijd en afstand niet de bovenhand krijgen. Tijd heb je genoeg en de kilometers komen vanzelf.Probeer uw bagage tot het hoogst nodige te beperken als dit nog mogelijk is, zeven a acht kilo minder maakt enorm veel uit. Ban de prestatiedrang en geniet van alles wat je tegenkomt, en je komt heeeel veeeel tegen. Als ik mag Jan, zal ik uw virtuele reisgezel zijn. het allerbeste Jan. Grts Luc
05-07-2012 om 18:48 geschreven door Luc Van Steelandt

Kieken
Allee Jan, dat ga u goed af daar he, ontbijt aan 't bed.
05-07-2012 om 10:12 geschreven door Marc

Miss 

Hey Janneman, Vandaag reeds in Frankrijk! Jawadde. Gisteren had ik echt met je te doen toen ik las hoe zwaar je het gehad had op je 2de dag. Maar dapper als je bent zal je je er wel door slaan, met vallen en opstaan. We supporteren mee!!! Veel groetjes vanuit Berchem. Ria
05-07-2012 om 08:47 geschreven door Ria


Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: