Pagina's

woensdag 25 juli 2012

° etappe 23 - 30km naar Château Renault

In het serietje Nederlandse fietspelgrims was ik nog Louis en zijn zoon Filip Jan vergeten te vermelden. Zij zaten ook in de onderwijsstiel en kwamen uit Amsterdam. Louis was een grave fietser, die was al tot in Praag gereden met zijn tweewieler. Dat het zo leeft in Nederland is te wijten aan de paradijselijke fietspaden in Nederland. Ik denk dat die mensen erg teleurgesteld worden eens ze de Nederlandse grens overkomen en de staat van de wegen in het buitenland leren kennen.

Eerst nog afscheid genomen van de Brugse fietspelgrims op de camping. Een koffieke kreeg ik nog voor mijn vertrek. Fernand, Karin, Killian, Georges en vergeef me weldoener maar jouw naam ontglipt me even. Vanmorgen in Vendôme bij het vertrek was het al direct prijs. Een steile klim van ik denk wel van 20% tot buiten de stad. Dat zat meteen goed om de toon te zetten. Ik vond het een vrij saaie etape vandaag. Opnieuw van de ellenlange kilometers zonder schaduw en enkel velden velden en velden. Vertrokken met een camelbag met 2 liter water en halverwege was die al leeg.
Onderwege heb ik een praatje gemaakt met Michel, een boer die zijn koren aan het oogsten was. Er zat veel kaf tussen dit jaar was zijn uitleg. Pffft wat was het warm vandaag. Op het asfalt stonden er pekblazen van de hitte. In Château Renault aangekomen plakten mijn bottienen aan de grond. Voor mij mag het iets frisser zijn.
Al bij al een erg vermoeiende dag. Morgen trekken we naar La ville aux Dames. Opnieuw een supertrip van rond de 30 km.
We kruipen er vlug in nu

reacties (1)
terug thuis uit Santiago
Hallo Jan, Hoe gaat het nog met je ? We hebben mekaar ontmoet in Vendome en waren op weg met de mountainbikes naar Santiago. Ondertussen is de reis voor ons jammer genoeg voorbij maar we hebben Compostela gehaald. Een prachtige ervaring ! We hebben reeds veel over je gepraat met diep respect. Je zult nog vele moeilijke momenten voor de voeten krijgen maar die zullen vervagen bij al het moois en prachtige ervaringen die je nog te wachten staan. De doorsteek over de Pyreneeën valt mee, daarna wachten prachtige uitgestrekte landschappen. De laatste 400 km zijn wel wat zwaarder maar dan is het hoogtepunt nabij. Wij hebben moeten slalommen tussen massa's luxepelgrims de laatste 100km met prachtige schoentjes en rugzakken, nagelnieuwe wandelstokken zonder sporen van slijtage, enz... Veel succes Jan, we hebben diep respect voor jou !!!!!!!! groetjes, Carine, Wim, Kilian, Fernand en Georges
19-08-2012 om 16:28 geschreven door Wim Lannoye



Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: