Pagina's

maandag 9 juli 2012

° Etappe 7 - 35km naar Authuille

Voilà, we zitten al in een ander departement. Pas de Calais is doorkruist en nu zijn we in het departement van de Somme aanbeland. Dat dagje rust was echt niet overbodig. Te veel is te veel en aangezien er gratis wireless was op de camping kon ik even profiteren om mijn mails te schikken en hier en daar een antwoordje te formuleren. Ik heb ook eens goed gaan eten, met mes en vork en ik was gerustgesteld met te merken dat ik het nog kon. 

Ondertussen heb ik mijn vaste weerman in dienst, Arne ! Bedankt maat. Vandaag gaf je me goed weer, txs, de enkele druppeltjes niet te na gesproken. Heel wat anders dan om de haverklap die poncho uithalen. ’t Is wel alles ineen maar toch niet zo handig als je alleen bent om die poncho over je rugzak te heisen. 

Op de ganse tocht van 35 km ben ik welgeteld 1 bakker tegengekomen. Ik moet de Luc uit den Brigand gelijk geven dat je moet opletten of je vind geen eten. Het is nog erger dan bij ons, je vind er gewoon geen middenstand. Ik liet me verrassen met de batterijen van m'n gps. Even waarschuwen dat ze leeg waren en dan ineens oeps, gedaan met spelen. Even aanbellen om naar een winkel te vragen. Il y en a pas monsieur. Maar die lieve man heeft me 2 batterijtjes cadeau gedaan. Ik zal hen een kaartje sturen. Ken je de Melselestraat ? Hewel, die ganse 35 km was 1 mega-Melselestraat. Boerderijen, weilanden zover je zien kon. Ik moest wel lachen bij één boerderij, attention des pieges , waarschuwde een bordje. Die boer had over heel zijn domein wolfijzers en booby traps gezet. Althans de uitleg van een voorbijganger.

Op de camping hier aangekomen werd ik aangesproken door ne gast die hier op de camping woont. Hij komt uit Wattrelos dus ik kneep al 1 oog dicht. ‘t Manneke was vriendelijk want ik mocht bij hem een pintje komen drinken. Ik vond het maar een louche zaak. Boot afhouden. 
Morgen ga ik eerst in Albert, das een stad wat inkopen doen. Alles doen met 1 stuk zeep is niet de max. Wat deo, een wasmiddel, knijpers, batterijen en een kammeke. En dan kan ik voort. 
De etappe naar Hameau Bouzencourt is 21 km. Ik ben er niet kwaad voor. Ik heb den baas van de camping nog niet gezien. Die zou nog langskomen maar hij gaat pech hebben want ik ga slapen. 

Kwelduintje vandaag : Le France van Michel Sardou 


                                                                Le France - Sardou

Quand je pense à la Vieille Anglaise, qu’on appelait le Queen Mary. 
Je ne voudrais pas finir comme elle, sur une quaie de Californie 

Goodnight, de torenklok slaat.

Deze stapperij draag ik op aan mijn zus Mariette, onze Louis … Paul Jan en Yasmine 

Reacties (4)
Goed gevoel !! 
Jan, Het geeft me een goed gevoel om je tocht te kunnen volgen via je blog. Het gaat je steeds beter af. Wie had over een half jaar gedacht dat diè "Van Dongen" het meende toen hij zei dat hij te voet naar Compostella ging. Petje af. Hou de moed er in en vooral: geniet van elk moment. Groetjes, Chut 
13-07-2012 om 09:40 geschreven door Chut 

Dankje wel! 

Dank je wel dat je dit stuk voor ons hebt gestapt, hopelijk gaat de rest van de reis goed! Ons Pet laat elke dag een kaarsje een uur branden. En ze (wij allemaal) waren geschrokken van je val, hopelijk gaat het goed. Groetjes Mariette, Louis, Yasmine, Paul, Jan. xxxxxxxxxxxxxxxx 
11-07-2012 om 23:48 geschreven door Mariette,Louis,Yasmine,Paul,Jan 

Dank je wel! 

Dank je wel dat je dit stuk voor ons hebt gestapt, hopelijk gaat de rest van de reis goed! Ons Pet laat elke dag een kaarsje een uur branden. En ze (wij allemaal) waren geschrokken van je val, hopelijk gaat het goed. Groetjes Mariette, Louis, Yasmine, Paul, Jan. xxxxxxxxxxxxxxxx 
11-07-2012 om 23:47 geschreven door Mariette,Louis,Yasmine,Paul,Jan

gps 

als je batterijen van je gps al leeg zijn dan heb je er toch wel al net wat uren mee gespeeld denk ik , maar je gegevens gaan niet verloren hoor als je de batterijen verwisseld , ik moet even iets kwijt je gebruikt toch regelmatig franse woorden hoor ik begrijp die niet zenne dus kan niet altijd goe volgen daardoor :( zeker al wat kilo's kwijt Jan zo gaat het dan ook vlotter hé minder gewicht hahahahah doe zo voort je bent goe bezig man , met een dagje seffens lukt het wel , geniet er verder nog van ,groetjes karin 
10-07-2012 om 09:14 geschreven door vercauteren




Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: