Pagina's

vrijdag 20 juli 2012

° etappe 18 - 22km naar Chartres

Vandaag was het een dagje om van te snoepen. Erg mooie trip gewandeld. Benen en voeten waren mee vandaag. Gisteren nog goed verzorgd en vandaag een beetje meer kracht gezet op de wandelstokken zodat het gewicht meer naar de stokken wordt afgeleid. Dat heeft erg goed geholpen. En forgeant on devient forgeron. Al smedende wordt men smid is een Frans spreekwoord. 

Vanmorgen ben ik dan rond 9 uur vertrokken vanuit Villiers le Morhier. Gisterenavond heb ik nog uitgebreid kennis gemaakt met Mevr. en Mr. Degnieau. Zij reden met een tandem het departement rond samen met hun kleinzoon. Toffe mensen. 
In Change had ik de eer een archeoloog aan het werk te zien. Die mens had hunnebedden gevonden en was er al 18 jaar mee bezig om het een beetje presentabel te maken. Ook in de velden rondom zag je hier en daar zo een hunnebed staan. Ik heb er fotokes van getrokken. Daarna ben ik verder gewandeld en zo af en toe aangepikt bij een GR route (Grand Randonnée) wanneer ze langs de L'Eure liep. Prachtige landschappen, sublieme natuur. Ook is het merkwaardig dat de vinken hun suskewiet hier op een heel andere manier fluiten. Ze willen er precies rap vanaf zijn van hun melodietje. Echt straf want in Wallonië dan weer breien ze er geen suskewiet aan. 
Het was een vrij vlak parcours en ik heb regelmatig gestopt om te rusten. Het ging erg goed, geen last van vermoeide voeten of zo, dat is dus goed. Morgen wordt het een zware naar Bonneville. Meer dan 30 km. Er zal veel volk op de been zijn want de ronde van Frankrijk vertrekt in Bonneville met een tijdrit naar Chartres. 
Rond 4 uur ben ik dan in de jeugdherberg aangekomen. Valt mee. Ik ben dan nog even naar de stad getrokken om de kathedraal van Chartres te bezoeken. Schoon spel maar onze Lievevrouwentoren is toch veel mooier. 
Een croque monsieur gaan eten met 2 leffekes en mijn batterijen zijn weeral helemaal opgeladen zie. Mijne stempel ben ik uit koleire in een kroeg gaan halen. Die kwezel van de kathedraal wou mij er eerst maar ene morgenvroeg geven. C'est fermé monsieur, was haren uitleg. Ik ga er vlug inkruipen want ik lig in een kamer met nog 3 andere gasten. Ne Fransman, een Nederlandse fietstourist en nog ne jonge gast. Hij vroeg of dat we snurkten. Ik heb oorstoppekes zei ik tegen hem. Dat kon hij niet verdragen, hij had nochthans van die joekels van oorbellen in zijn oren steken. Soit, dit is het voor vandaag. Tot morgen !




Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: