Pagina's

maandag 2 juli 2012

°° Etappe 1 - 30km Van Haasdonk naar Zele

Deze morgen was het zover. De grote dag was eindelijk aangebroken. Met het mooie weer kon het eigenlijk al niet meer stuk. Rond 6 uur ben ik aangekomen op de Camping Groenpark in Zele. De camping ligt net bij het Donkmeer. Rustige en nette camping. Seffens iets meer daarover. 
De uitwuif was geslaagd. Ex-collega’s, zussen en schoonbroers, buren … de kroeg was te klein. Luc de cafébaas heeft dat vlot verwerkt. Langs deze weg nog eens bedankt Luc. Om halftien kwam Dick de parochiepriester aan in de Roos, de plaatselijk dorpscafé. Hij heeft een pintje gedronken en vandaar is hij dan naar de St Jacobskerk gegaan. Heel het gevolg is dan kort erop naar de kerk gegaan waar Dick een korte plechtigheid hield bij het standbeeld van Sint Jakob de Meerdere. Daaronder heb ik mijn eerste stempel gekregen. Sympathieke kerel die Dick. Na afloop werden de kerkklokken voor mij geluid. Straf, de laatste keer dat ze voor me luiden was met mijnen trouw. Ik had altijd gedacht dat ne volgende keer bij mijn reis naar de eeuwige jachtvelden zou geweest zijn. Niet dus maar ik vond dat wel iets speciaals hebben.Ik zou nu in mijn bed kunnen liggen maar ik lig hier op mijnen buik in mijn tentje. Ik schrik ineens hoe laat het is dus ik ga sebietekes afronden. Toen ik aankwam aan de balie merkten ze dat ik te voet was aangekomen. Ze vroegen mijn reisdoel en toen ik verklaarde dat ik naar 
Santiago stapte boden ze gratis logies aan op hun camping. Lucie, Brecht en Herman de uitbaters, die zou ik vermelden in mijn blog. Er zijn nog mensen met het hart op de juiste plaats. Wees daarvan van 
overtuigd.Tentje rechtgezet, het gaat allemaal nog niet routinematig en de ordening van de rugzak kan beter. Ook zal ik nog aan het gewicht moeten werken want 22 kg is veel te zwaar. Onderweg ben ik mijn mes al verloren dus dat gewicht telt niet meer mee. Ik was even een hamer gaan lenen bij 
de buren hier. Een Nederlands echtpaar uit IJmuiden op doorreis uit Frankrijk. Nadien werd ik uitgenodigd aan hun kerrévén voor een smakelijke Leffe. Sympathieke mensen. 
Ik heb geen radio geluisterd want ik had een kweldeuntje bij : ‘November Rain’ van Guns n Roses …. Sometimes you need some time on your own …. Prachtcompositie ronduit.


                                              November Rain - Guns 'n Roses

Uitgaven : 1,45€ voor een fles water met zinkvitamienen, 1,65€ voor een slavlinder van bij de keurslager in Zele.
Nog even vlug vermelden dat Annick graag mijn collega’s had willen bedanken voor hun komst maar ze waren iets te vlug vertrokken. Bij deze dus beste mensen. Niet alleen ik waardeer jullie maar ook mijn vrouw. Ik kruip erin nu.





Geen opmerkingen: