Pagina's

zaterdag 28 juli 2012

° Een rustdag in Montbazon

Vandaag heb ik mezelf getrakteerd op een rustdag. Ik lig al een beetje voor op schema dus dat kan zeker geen kwaad. Nu schema, zo belangrijk is dat helemaal niet want dan ben je weer tegen de tijd aan het vechten dat is niet de juiste instelling voor zo'n pelgrimstocht.
Vanmorgen heb ik wel een halfuur gedoucht, zalig dat je er zo van kan genieten. Toerke gewandeld op de camping. Wel een gevaarlijke camping voor overstromingsgevaar want deze camping ligt naast de Cher die nog al eens grellig buiten zijn oevers kan treden. In dat geval moet ge, volgens het camping advies, enkel je papieren meepakken en je auto, caravan of tent laten staan. Ik ben benieuwd hoeveel er dat gaan doen bij overstromingsgevaar. 
Rustige camping, weinig volk. Straks ga ik misschien nog een duikske doen in het zwembad. Mijne was is al gedaan, mijn bottienen nog eens goed gereinigd en ingevet, mijn mails allemaal beantwoord. Ik sta verbaasd van mijn eigen discipline. Mijn fotolinken ge-update, ik ben weer even op mijn effen. 

Zo dadelijk trek ik even het stadje in. Wat kleine boodschapjes nog en wat fotokes hier en daar. Vanavond maak ik mijn konijn klaar ! Dat zal smaken zie. Ik ga wel onmiddelijk de etensrestjes weggooien in de grote vuilbak want op de vorige camping, die ook aan het water lag, had ik 's nachts bezoek van ratten. Nochthans in een gesloten zak naast de tent gezet maar die mannen hebben een goeie neus. Dat is wel naar, je hoort iets rond je tent maar je weet niet wat. Ja even later viel mijn frank, net zoals in dat bos daar met die madammen. Voilà, ik ga het even hierbij laten. 

Morgen trekken we naar St Maure La Touraine. Een naam die klinkt als een bel. Ik ga een stappeke in de stad zetten nu. Voila dat is gebeurd. Montbazon is een eeuwenoud stadje waar vroeger De Zwarte Valk woonde. Een roofridder met een imposante verschijning. Ik ben zijn donjon gaan bezoeken en er een paar fotootjes getrokken. ze staan al op de site. Het weer is tegen alle verwachtingen goed geworden. 't Zonneke schijnt volop en er waait een zacht windje. Ideaal om straks even het terras van de bar hier op te zoeken. In het terugkomen vroeg ik om een fotoke van een huwelijkspaar te mogen nemen. Geen probleem, toen ik zei dat ik de foto mee naar Compostela zou nemen mocht ik even naar de receptie komen die aan de gang was. Toch maar niet gedaan, ik ben helemaal er niet op gekleed. Nu nog wat kokerellen en vroeg naar bed zodat we goed uitgerust zijn voor de volgende stukskes. 

Deze dag draag ik op aan mezelf

Geen opmerkingen: