Pagina's

woensdag 18 juli 2012

° etappe 16 - 21km naar Rambouillet

Toch nog vrij laat vertrokken deze morgen in Coignières / Plaisir. Verdorie mijn P blijft plakken hier op dat toetsenbord. Zo rond een uur of 11. Het poetspersoneel had al een paar keer voor de deur gestaan. Een goed ontbijt gehad, mijne was gedaan en ribbedebie. Vooral opletten, zeiden die agenten me gisteren, dat ik me niet te voet op de Routes Nationales zou begeven. De route liep er nochtans langs naar Rambouillet maar we hebben onze plan getrokken. 
t Was een reuzedag vandaag. Prachtig weer en goeie benen, wat moet ge meer hebben ? Onderweg in Vieux Eglise zat een familie, ik denk Creolen, buiten in de achtertuin te eten aan tafel. Ik denk wel ma, pa en een stuk of 5 kinderen. Mettez-vous à notre tabel monsieur ! Ik mocht mee aan hun tafel schuiven maar ik mocht niet teveel oponthoud hebben dus ik bedankte vriendelijk. Ik heb er een fotoke van genomen. 
Goed verder gestapt en toen kwam ik een Spanjaard tegen die met zijn camionneke geparkeerd stond en een meloen stond te versnijden. Buon dias Senor, groette ik hem. Ik moest meteen een stuk van zijn meloen snijden en opeten, later kreeg ik de overschot, zijnde een halve meloen, mee. José Pamporavatro uit Toro Zomora, ik zal aan jou denken als ik in Santiago ben. Van zo’n meloen krijg je toch verschrikkelijke plakpollen. In Rambouillet aan de statie dacht ik een fonteintje te vinden maar noppes. Iets verder stond een bloemenwinkel met enkele emmers zonder bloemen maar met water in. Ik vroeg aan de bloemenverkoopster of ik er even mijn handen in mocht steken. ’t Kreng zei dat ik maar naar een café moest gaan. Ik zou nog dingen gezegd hebben die niet betamen voor een pelgrim maar met de bedenking te maken dat ze het niet zou verstaan heb ik maar wijselijk mijnen teut gehouden. Stillekesaan op de camping aangekomen rond een uur of 6. Echt ik heb me niet gehaast vandaag. Een prachtige camping midden in het bos van Rambouillet. Let op, dat bos is zo groot als heel Brussel met zijn agglomeraties erbij geteld. De prijs was navenant : 25 euro voor een plaatske, de 10% korting eraf getrokken. Maar onder andere omstandigheden wel zijn prijs waard. Heel sjieke hutten en animatie op het terrein, iets waar ik nu echt geen behoefte aan heb maar je moet een onderkomen vinden. Bij het zoeken naar mijn plaatske was er een mevrouw me behulpzaam. Ze woonde op Linkeroever en was hier met haar zoontje om naar de doortocht van de Ronde van Frankrijk te komen kijken. Els en Thor, zo heetten ze. Een erg lieve dame die me uitnodigde om spaghetti te komen eten. Ik heb dat niet afgeslagen en het werd voor mij een erg fijne avond. Simpele kost maar op zo’n momenten en in deze situatie was dit me kostbaarder dan een menu in een 86 sterren restaurant. Dankjewel Els en Thor. Samen nog de afwas gedaan en daarna gingen Els en Thor een potje petanken. Ik ben even naar het groepje muzikanten gaan luisteren aan de campingcafé. Pintje besteld, nen Heineken begot en daar alleen al voor mochten ze van deze 3-sterrencamping een ster afpakken. Luc, dat was de jongen aan het onthaal kwam zich bij me zetten en vroeg me of ik langs Périgeux, ergens aan de kanten van Bordeaux, passeerde. Zijn moeder had er een pelgrimsgite vandaar. En of ik indien mogelijk daar zou kunnen passeren om haar te groeten. We zien wel. Ik heb er een hele tijd mee aan het babbelen geweest.&Wel, het was een geslaagde dag today. Morgen en verder over Chartres naar Bonneval worden het zware trippen. Gelukkig is het hier plat, dat scheelt. Ik kruip in mijne slaapzak.



Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: