Pagina's

woensdag 1 augustus 2012

° etappe 28 - 26km naar Chatellerault

Rond 9 uur ben ik vertrokken op de camping. Het weer beloofde mooi te worden en dat werd het ook. Alhoewel de ganse weg 22 km lang langs de grote departementale liep besloot ik toch de Grande Randonnée te nemen die iets mooier en een stukje langer was. Het was de moeite. 
Kort na mijn vertrek ben ik even een gazettenwinkeltje binnengewipt voor een snoepke. Toen ik buitenkwam kwam Lorelyne er aangestapt. Ze trakteerde me op le petit café. Nog een beetje gebabbeld en ze vertrok weer. Net als ik wandelde ze ook liever alleen. Ik ben dan maar even blijven zitten om haar niet op de hielen te zitten. Daar op het terras heb ik kennis gemaakt met een Hollands echtpaar Jan en Bep Veerkamp. Zij waren op de terug van Italië even langs hun kinderen langsgegaan die op vakantie waren in Ingrandes. Toffe babbel gehad, ze hebben mijn blog. 

Het stappen ging erg goed vandaag. Met de dag beter moet ik zeggen. Onderweg even gestopt om inkopen te doen voor het avondeten. Ingrandes heb ik opzij laten liggen. Een dag uitgespaard die ik aan een extra rustdag kan spenderen. Het stuk naast de Vienne was het mooiste. Brede rivier waar je de forellen zo in zag zwemmen. 

Het was ondertussen erg warm geworden en de zon gaf serieus van katoen. Op de camping aangekomen rond 6 uur of zoiets en daar trof ik de mensen aan die ik gisteren ook op de camping in Les Ormes aantrof. Thomas en Ophélie die met hun kindje op de fiets naar Compostela reden. Ze kwamen uit Brussel. Ze boden me een kamer aan in hun chalet maar ik heb dat beleefd geweigerd omdat ik Lorelyne beloofd had om te koken. Die kwam iets later aan. Ze nodigde me uit in haar chaletje om te barbecueën. 
Tof. Beetje mastentoppen bijeengesprokkeld en een vuurtje gestookt. Wat worstjes, kippebillekes en een satéke. De hele avond gebabbeld. Zij is artiste – comédienne in Parijs. Ze speelde mee in de musical Mama Mia. Een heel fijne avond gehad. Veel gepraat en ook zij heeft me aangeboden om het extra kamertje in haar chaletje te benutten. Deze keer heb ik ja gezegd want ik had echt geen zin meer om dat tentje nog recht te zetten en eindelijk had ik nog eens een bed om in te slapen. Het is dus met dat gebabbel erg laat geworden. Vandaar dat het zo laat is geworden om mijn blog nog bij te vullen. Om 6 uur moet dat kind er al uit om naar Poitiers te stappen. Ik loop naar Dissay, de camping is al geregeld. Moedig kind, ik hoop dat ze vindt wat ze van haar reis verwacht. 
Poitiers komt in’t zicht mannen, ik zit al over de helft in Frankrijk. Vlak naast de chalet raast de TGV hier voorbij, ik hoop dat het een rustige nacht wordt. 

reacties (2)
groeten uit Duffel 
Dag Jan, een maand onderweg, een en ander al verloren -gaandeweg meer loslaten...we volgen je,leven mee tijdens je tocht en blijven hoopvol uitzien naar wat er nog komen zal, nog veel succes en veel courage toegewenst - ook groetjes thuis en kusje voor Annick van Marc en Karin
02-08-2012 om 20:57 geschreven door Karineke van de Proeftafel. 

Mamma Mia 

Hey dag Jan.....bijna halverwege Frankrijk man...dat gaat vooruit...doe zo verder ! Het is een ritueel geworden...elke morgen na het inloggen eerst de dagelijkse avonturen lezen van Janneman in Frankrijk ....maar is dat allemaal wel waar wat hij vertelt ....met een jonge comédienne (! ) de nacht doorbrengen in een chalet na een barbecue boven gloeiende sparrentoppen...efkens gegoogeld ...en ja Lorelyne Foti heeft inderdaad meegespeeld in Mama Mia....en ja het is ook nog eens een mooi kind ! Chancard ....het ga je verder goed ....groeten Gaston
01-08-2012 om 11:59 geschreven door Gaston




Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: