Pagina's

donderdag 30 augustus 2012

° etappe 58 - 23km Puente de la Reina

Even gisterenavond nog een stadswandelingetje gemaakt met Pascal, de Canadees en Christian in het stadje. Stukje gaan eten ook, iets simpel. Al bij al niet lang gebleven want om 10 uur sloot de albergue. Immens groot dat spel maar wel tot in de puntjes verzorgd. 

Eigenlijk was er niet veel te bezien in Pamplona, ik vond het nogal een vijandige sfeer hebben die binnenstad. Om 7 uur werd het licht aangestoken zodoende dat iedereen er wel uit moest om te vertrekken. Gans Pamplona wel doorkruist vooraleer de klim naar 1000 meter kon aangevat worden. Het eigenaardige was dat bovenop die col er een klimaatscheiding is tussen droog en nat Spanje. Niet veel van gemerkt want het was bewolkt en er stond weer heel veel wind. 

Het was een middelzware tocht waarbij de afdaling naar Obanos echt zwaar was. Zo steil naar beneden ben ik nog nooit gelopen. Ook weeral weidse uitzichten en mooie landschappen waren aan de orde van de dag. De Camino begint zijn tol te eisen tussen de nieuwe pelgrims. In de albergue hier zie ik de meeste mensen al heel voorzichtig pikkelend zich een weg banen tussen de rugzakken en wandelstokken. Compeed en pleisters en kamferzalf zijn erg goed vertegenwoordigd. 

Christian, mijne nieuwe stapmaat is een heel joviale kerel, ik kan goed met hem opschieten alhoewel hij al 70 jaar is. Vanavond samen een tapake gaan eten in het dorpje hier met de Pascal en een Koreaanse uit New York en een latino dame uit Porto Rico.

 't Is onvoorstelbaar hoe vlug hier een contact wordt gemaakt. Zoals met die Koreaanse dame bvb. Where can I find something to eat ? Ja in het dorpje is er een klein tapabarreke ! Have you eaten already ? No .... Can I join you ? Do you mind ? Hop en je kent weeral iemand nieuw. Voor je het weet is er een nieuw contact. 
Morgen in Estella ga ik die wijnfontein bezoeken. Daar komt echte wijn uit naar het schijnt, ik ben benieuwd. Ik moet me aanpassen aan het nieuwe karakter van mijn camino. De rode commerciele loper die nu uitgerold wordt moet ik er maar voor lief bijnemen. Het is nog een beetje wennen nu, dat komt wel goed. Ik ga vlug posten nu want ik ben een beetje moe. 

Slaapwel 

Deze tocht heb ik gelopen voor den Billy.



Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: