Pagina's

zondag 12 augustus 2012

° etappe 40 - 32km naar St. Christoly de Blaye

Dat moet daar in de Hemel nogal krioelen van de Heiligen. Overal waar je ziet kom je hun naam tegen. Saint Eutrope, Saint Vase, Saint Aubin, Saint Christoly en ga zo maar door. ‘t Kan niet meer op. Vrouwelijke Sinten kom je minder tegen. Hoe zou dat nu komen ? Ik heb me er niet op suf gepiekerd want er moest gestapt worden. 

Weer een serieuze trip van rond de 30. ’t Weer zat mee op een klein vlaagske na. Een beetje een houten kop en glazen benen van die wijn maar na een goeie douche en straffe koffie was dat ook weeral van de baan. Veel kronkelwegen maar vrij goed om te stappen. De velden staan hier boordevol wijnranken. Evenveel châteaux als er Heiligen zijn. 

In Vignolles riep er een madam me na vanuit haar tuin. Ze was ook naar Compostela geweest en ze vroeg of ik mee wilde aanschuiven voor het dessert. Ik had nog een beetje ruimte dus zei ik maar ja. Heel de familie zat in de tuin omwille van haar man zijn verjaardag. Hij werd 68. Champagne en al was erbij. Die madam had taarten gebakken met myrtilles, ik denk dat dat bosbessen zijn, en daarbij nog met ijsroom gevulde choukes. Die madam had wel zin voor humor want toen ze me zei dat hij 68 werd voegde ze er droog bij : “l’année prochaine il aura son année érotique”. Nog een fotoke genomen en hup weg. Ik moest haar nog een kaartje sturen. Madam Drouchtchekchek, van Baskische origine naar verluidt. 

Het wilde precies niet vlotten vandaag. ’t Zal die wijn geweest zijn denk ik. In ’t vervolg wat beter opletten met die zaken. In St. André de Cubzac, nog maar nen Heilige, denk ik dat ik even mijn route ga aanpassen. Van daaruit moet ik de Gironde over. Hij is daar al gesplitst in de Garonne en de Dordogne en ik zou Bordeaucentrum wat willen ontwijken. We zien wel wat er uit de bus komt. De camping hier is van een goeie kwaliteit. ACSI gekeurd dus dat is in orde. Veel volk ook. 
Voilà, dit was het maar weer. Morgen begin ik aan mijn 7de stapweek en ik zit bijna tegen de 1000 km aan. De rodage is gedaan zou ik zeggen en ik mag volle gas geven. 

Tot morgen.



Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: