Pagina's

zaterdag 25 augustus 2012

° etappe 52 - 19km naar Bergouye

Gisterenavond, naar de lucht te oordelen, zou het flink gaan onweren hebben. Niks daarvan, het is overgewaaid. De temperatuur vanmorgen was eerder aan de frisse kant. Ideaal om zo vlug mogelijk te vertrekken. Zo gezegd zo gedaan maar JC kon ik niet kloppen, die was al om 7 uur de pist in. Ik doe het liever rustig aan. Tijd genoeg en het was maar een heel kort stukske vandaag. 
Volgens Jeanine, de gitebeheerster hier, zit ik al in de Pyrenëen. Ik werd het gewaar onderweg. Af en toe al eens zo een erg steile klim maar verder rustig aan gedaan. Een groot deel, tot Lerèn liep de camino langs de Départementale. Onderweg een koffieke gaan drinken 'Chez Kiki' . Kiki was bezig de vliegen uit haar bar te jagen. 'Un grand café s'il vous plait madame' ? Ze kwam daar bijna met een emmer af. Rustig barreke langs de weg. Iets voorbij haar bar stond een plakaat op de weg ' Les Landes - Merci pour votre visite', dat betekende dus dat ik het département van de Landes had ingeruild met dit van de Pyrenëes Atlantiques. Je zag het meteen. Nog geen kilometer van de Départementale af en je kon al prachtige vergezichten waarnemen met op de achtergrond de bergen. Mooi mooi mooi. als je zo stapt heb je alle tijd om ervan te genieten. Ik heb er al zo dikwijls met de auto voorbijgereden maar dit is toch onvergelijkbaar. 

In Arancou was er een prachtige pelgrimsgite. Joseph den Amerikaan zat er uit te rusten. Ik denk dat hij naar St Palais trok. Zonder credencial, zonder gsm vraag ik me af hoe hij zijn overnachtingen regelt. Ik heb al dik spijt dat ik daar niet gebleven ben. Nu zit ik hier 3 km verderop in Bergouey in een, hoe durven ze het studio noemen, een zijkamertje aan het gemeentehuis. Maar goed, morgen naar Ostabat en ik zit al in de richting. Ostabat nog een kleine 30 km stappen. De gite daar is eeuwenoud. Ben benieuwd. 

JC dacht hier in het dorp een winkeltje tegen te komen. 't Ziet er naar uit dat ik mijn eten zal moeten delen. 't Zal improviseren worden. Er liggen nog wat rijst en aardapelpureevlokken in de kast hier. Met een pakske soep wat op smaak brengen en we hebben weeral iets om te eten. Je wordt vindingrijk op den duur. Met de ontvangst van GSM en 3G gaat het langsom slechter. Soms heb je volle ontvangst en ga je 2 meter verder valt het signaal volledig weg. Ik kan me voorstellen dat er niet veel aan gedaan wordt. Zo'n kleine plattelandsgemeenschap heeft helemaal geen boodschap aan een goed GSM signaal. Een goeie oogst is alles wat hen meer interesseert. Hoe zou je zelf zijn ? 

Tot daar, en straks ..... hablar Espanol Slaapwel straks 

reacties (1)
Lang geleden hé Nonkeltje 
Hey globentrotter, nu moet ik heel wat lectuur inhalen hoor van al je avonturen de afgelopen weken. We hebben namelijk met ons gezinneke rondgetoerd in Frankrijk met ne mobilhome, spijtig genoeg de andere kant van la douce France anders waren we vast en zeker eens langsgereden. We zijn gestart in de Champgnestreek dan de Auvergne prachtig langs de oude vulkanen dan de Ardèche de Middellandse zee de Verdon tot op de Mont-Blanc in Chamonix langs de Loire over Zwitserland terug naar huis. 3.200 km, deed me een beetje aan uwen trip denken, het ging alleen een beetje rapper maar potverdekke 't was heel schoon en heel plezant. Nu heb ik terug een beetje tijd om uw fantastische avonturen op de voet te volgen nadat mijn kot hier terug wat op orde staat en mijn kinderen terug in 't spreekwoordelijk gareel lopen want binnen een goei 10 dagen begint de school terug en dan is het gedaan me het goei leven en gaan slapen en opstaan als god het belieft. Ik zag dat er voor U nog een dikke 800 kilometer te gaan zijn dat is nog een maand onderweg ongeveer als alles loopt zoals het moet zeker. Geniet nog met volle teugen en ik volg nog zenne ik ben nog fan ! Nen helen dikke kus en nog een rugzakske met extra courage van ons allemaal. Koeke en friends! 
24-08-2012 om 20:19 geschreven door De Plekker Evelien



Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: