Pagina's

maandag 13 augustus 2012

° etappe 41 - 22km naar St. André de Cubzac

Het is de eerste keer dat ik FON kan gebruiken en wist ik toch mijn paswoord niet meer zeker. Trial and error lukken soms ook. Je ziet wel, geen paniek. 
Het was een rustig dagje vandaag. Rustig vertrokken en op mijn duizendste gemak naar St. André de Cubzac vertrokken. De camping gisteren was een rustige bedoening. Veel Fransmannen vooral, zoals mijn buur. Ik dacht verdorie dat het Mister Bean was. Eergisteren nog Johnny Haliday en gisteren Mister Bean. Geprobeerd er een gesprek mee aan te knopen maar het lukte niet. Achteraf leek dat nogal vrij normaal omdat het een koppel betrof waarvan ze beiden stom en doof waren. Erg genoeg maar om daar een babbeltje mee te slaan lukt dat jammer genoeg niet. 

Warm was het wel en geen zuchtje wind. Drukkend heet was het en dan rust je onderweg eens een keer meer uit. In St. Laurent les Arces was er kermis. Heel het dorp was met bloemetjes versierd. Er stonden paardenmolens en iedereen was op zijn paasbest gekleed. Vredig dorpje, ik heb tevergeefs naar een braadworstenkraam gezocht maar helaas ! 

De camping is gelegen aan de oevers van de Dordogne. Ik had er me meer van voorgesteld want ik heb de indruk dat ik in het rivierenhof ben beland. Nette camping dat wel. Veel mobilhomes waar mensen die werken de week doorbrengen. Mijn buurman kwam rond 6 uur aangereden in maatpak, een echte monsieur en een half uur later stesselt hij hier in zijn blote bast rond. Vriendelijke mens moet ik zeggen. 

Morgen trek ik in plaats van Bruges naar Le Bouscat, putje Bordeaux. Daar is er een gite op een kerkhof en ik heb gereserveerd. Ik denk dat het bij nonnekes is want ik moest naar Soeur Régine vragen. Grande Réverende Mère Supèrieure. Ik ben al bang. In vogelvlucht is het 18 km maar over de weg bijna 35 km omdat ik 2 bruggen moet oversteken. Die van de Garonne en de Dordogne. Dat maakt dat er een hele omweg moet gemaakt worden. Overzwemmen ben ik vooralsnog niet van plan. Als ik beter opgelet had bij de planning had ik van Mirambeau eigenlijk naar Blaye moeten stappen om daar de overzetboot, ze noemen dat hier Le Bac, nemen over de Gironde. Die vaart duurt wel een half uur. Nu ben ik dus een beetje gesjareld met mijn traject. 

Gisteren een mailtje gekregen van mijn zoon met de opmerking dat ik veel te rap stap. De 2de week van september komt hij met een vriendin naar Spanje in mijn geburen maar ik denk dat hij om zal moeten rijden of toch een stukje verder. Misschien las ik wel een paar dagen rust in om samen het één en ander te doen. 
Ik vind het raar dat de reacties op mijn blog na goedkeuring niet meer verschijnen. Ik moet dat eens uitzoeken. Dat vind ik lastig omdat er nog zovele reacties achterblijven op die manier. Ik lees ze wel hoor ! Zo tot hier, ik ga dat eens nakijken. 

Slaapwel, tot morgen .... Als ik het avontuur bij de nonnekes overleef.




Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: