Pagina's

zaterdag 11 augustus 2012

° etappe 39 - 31km naar Mirambeau

Vroeg wakker en opgestaan om op mijn gemak deze lange trip te lopen. Stralende zon en een zwerm spreeuwen zorgde bijna voor een zonsverduistering in het straatje van de gite. Nog even binnengekeken in het pelgrimshospitaal maar zo vroeg op de dag was deze nog gesloten. Tegen de middag kwamen er donkere wolken opzetten en af en toe viel er een spatje regen. 
Ik heb de hele Sint Jacobsroute gevolgd en dat was een hele karwei. Door veldwegen die er erg hobbelig bijlagen. Erg lastig omdat je constant je voeten moet corrigeren wil je deze niet verstuiken. Aan het einde van de dag voel je dat wel. 30 km is wel echt het maximum met die bagage erbij. Moeilijk gaat ook. 

Rond 6 uur aangekomen op de camping in Mirambeau. Die lag er maar rommelig bij maar als je maar 5 euro moet betalen moet je niet klagen. Tentje rechtgezet en even naar de Super U geteend om wat boodschappen te halen. Op de hoek van het campingstraatje was er zo een routier snack restaurant en ik heb me daar getrakteerd op een potteke mosselen. Superlekker met een pichetje witte wijn. Daar hadden ze wifi. De baas van die tent was precies de tweelingbroer van Johnny Haliday, je kent die wel, dat is die Franse rockster die eigenlijk een Brusselaar is van afkomst. Ooit nog getrouwd geweest met Sylvie Vartan. De baas was een gezellige vent en dat was geen probleem. Vlug mijn laptop gaan halen en de foto’s ge-upload. 
Later op de avond kwamen er een gezelschap van 4 ook eten in die tent. Vader en moeder, dochter en schoonzoon. Die schoonzoon kreeg daar bijna wat lappen rond zijn oren van nog een andere restaurantbezoeker omdat die nogal aanstellerig deed en ongepaste praat verkocht. Ambiance in de keet. Schoonzoon was een boefer bij de luchtmacht en echt het scheelde niet veel of die ging met een veegje eyeliner rond zijn ogen naar huis. Schoonvader heeft alles nog in der minne kunnen regelen. 
Omdat het nogal een trage verbinding was duurde het even voor ik alles in orde had. Dus heb ik me nog maar een pichetje van een half literke aangeschaft. ’t Leven kan toch mooi zijn. Ik voelde het in mijn kop. 
Naast de camping was er het jaarlijks boerenbal aan de gang. Nog even gaan kijken naar de country en western dansjes. Met honderden stonden ze daar in cowboykleren te square dansen. Hoogdag voor die mannen. Ze hadden het wel groots gezien want er was zelfs een helicopter die luchtdopen hield. Ik hield het echter vlug voor bekeken want zo laat al op de avond moet je je niet meer in het plezier zwieren als je ’s anderendaags zo vroeg er uit moet. Zo tot hier en niet verder. Heb geluk, kon even alles updaten. Met dank aan de uitbater van het Routier restaurantje van Mirambeau. Stoere gast, komt uit Wattrelos. Straks m'n reisverslag. Morgen breng ik verslag uit van deze wandeling. 't Wordt te laat anders en morgen is het een serieuze trip. 

Meer dan 30 km en mijn pijp is uit.



Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: