Pagina's

donderdag 20 september 2012

° etappe 79 - 29 km naar Trabadelo

Gisteren was het een baaldag, ik zat echt niet goed in mijn vel . Mijn blogbijlage heb ik een beetje ongelukkkig neergepend ook al, ik zag het vanmorgen . Soit, het zei zo . V
andaag ging het terug opperbest. Zo hoort het te zijn. Goed uitgeslapen vanmorgen en met mijne stapmaat ging het al een stuk beter. Op tijd een hart onder zijne riem steken en hij geraakt er wel.

Fuentas Nueva ligt niet op de Camino zodat ik vanmorgen op goed geluk een route heb moeten improviseren om terug op de St. Jacobsweg te geraken. Ben er in geslaagd . Al goed want tussen die bergen hier mag je je niet te erg vergissen.

Ik zat juist, vanop de rechterkant zag ik ineens een horde pelgrims aanzwellen. Den Branjo, had hem al enkele dagen niet meer gezien, Kristen - de Deense Soeur Sourire die in de Faroër eilanden en Groenland ontwikkelingswerk heeft gepresteerd, Mary, onze Ierse leading Lady, Pierre de Oostenrijkse diplomaat op rust die in Leon op de binnenkoer moest slapen, Marie Hélène de Finse therapeute die me ondertussen uitgenodigd heeft aan haar Fins meer van 5km doorsnee, Lynn, een tof madammeke uit Florida. Ineens terug allemaal tesamen. Wow ... Hoe onnozel het mag klinken maar er is een mystieke verbondenheid met elkaar door het gezamelijke doel.
Christian vertelde me dat je eigenlijk enkel mensen aantrekt die een spiegel van jezelf zijn. Ik moet hem gelijk geven. Oudere mensen zijn nu éénmaal wijzer.

Supersjieke rit vandaag. Laat vertrokken maar toch nog bijna 30 km bijeengebokst. In Villafranca del Bierzo even halt gehouden om een pintje te drinken en wat fotootjes te trekken en terug de baan op. Morgen is de O Cebreiro aan de orde. Normaal is die klim aan het einde van de dag maar ik heb door door te lopen naar Trabadelo al 10 km in de pocket. Geweldig mooi die rit. Dwars door kastanjebossen en lage valleien. De klim vanuit Villafranco was vermoeiend. Vals plat zoals ze het nogal durven benoemen. Op de valleiwanden kon je hier en daar al eens een wilde orchidee vinden. Even zag het er naar uit dat het zou gaan onweren maar dat was loos alarm.

Ik wou eerst stoppen in Pereje maar die Albergue was volzet. Eerst een pintje daar gedronken met Lynn die daar een plaatske had gevonden. De albergue zat vol Italianen en afgaand op de door hen geproduceerde decibels was ik eigenlijk blij dat ie volzet was. Doorstappen naar Trabadelo dus. Ook hier weer truuken van de foor. Alles volzet, enkel nog kamers aan 45€.
Als je dan doet of het je niet interesseert dan is er ineens nog plaats. Ik zit hier nu in een slaapzaaltje met 5 tweepersoonsbedden alleen met mijne maat. Alles brandnieuw, precies een eersteklashotel. Nette douche, kraakverse lakens, een luxe .... voor 8 euro.

Ik ga slapen nu, morgen wordt het een zware dag. Maar zeker een mooie, dat staat nu al vast.

Slaapwel 


reacties (1)
De laatste grote bult
Hallo Jan, Morgen zie ik de laatste grote bult voor jou. Bij de aanvang is het vrij gemakkelijk maar naarmate je verder gaat wordt het steeds steiler. Je zult echter vergeten hoe lastig het is want het traject is prachtig !!! Gisteren was inderdaad blijkbaar een moeilijke dag, te zien aan je blog, maar wie zal het je kwalijk nemen ??? Alvast goede moed op deze prachtige tocht !!! Wim, Kilian en Fernand

20-09-2012 om 22:39 geschreven door Wim Lannoye




Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: