Pagina's

dinsdag 18 september 2012

° etappe 77 - 30 km naar El Acebo

Ben er terug. 't Was een wondermooie trip vandaag. De bergen in, zo schoon maar verdomd zwaar. Even zag het ernaar uit dat het zou regenen maar gelukkig bleef me dat bespaard. Niet zozeer de klim naar 1500 meter was zwaar maar wel de afdaling naar El Acebo. 

Dat was verdomme gekkenwerk. Zo steil naar beneden over keien en los zand. Jawadde !!! Van 1400 naar 800 meter op nog geen 3 km lopen.

Vandaag heb ik weer een mijlpaal voorbijgelopen op de Camino. Dat was even slikken. Het Cruz de Ferro waar ik mijn steentje heb neergelegd. Echt emotioneel. Ne vent mag niet bleiten maar dat was bijna raak. Mijne maat had ook een keitje mee. Een keitje van een ventje dat Victor heette. Opgeraapt aan de Mont St. Michel. 

Mijn steentje heb ik vlak aan de voet van het kruis geplaatst. Ik hoop, hoop doet leven zegt men, dat het zin heeft. Het is alleszins een gebaar dat verdriet niiet alleen moet gedragen worden.'t Was een sobere dag, ik wil dat zo houden. Morgen ga ik Ponferrado voorbij naar Cacabelos. Mijne maat noemt het 'Bellemerde'. We zien wel... Slaapwel.

Greet ..... deze was voor jou maatje

reacties (1)
Hallo Jan, 
Proficiat zulle !!!  Het hoogste punt van je ganse reis is voorbij.  Da's nog wat anders dan de Pyreneeën hé !  Cruz de ferro is inderdaad een emotioneel moment.  Wij hadden een steentje mee voor ons overleden dochtertje en het achterlaten van het steentje is inderdaad een zeer moeilijk moment.  Weet Jan, Cruz de Ferro : zo goed als een garantie dat je het eindpunt haalt !!!  Als je er nog niet voorbij bent : Molinaseca heeft bij het binnenkomen een zeer mooi kerkje en is een stemmig dorpje.  Ook Ponferrada is een heel mooi stadje met prachtig kasteel.  Moest je naar de camping El Bierzo in Villamartin de la Abadia gaan : Daar maken ze een specialiteit : nl "Botillo del Bierzo" : je moet wel reserveren want ze hebben er vier uur werk aan maar het is fantastisch lekker.  Veel succes Jan !!!
18-09-12 geplaatst door de fietspelgrims Wim, Kilian en Fernand uit Brugge



Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: