Pagina's

zondag 9 september 2012

° etappe 68 - 21km naar Castrojeriz

Heb even wifi en profiteer ervan om te melden dat ik enkele fotokes heb kunnen uploaden. Als ik tijd heb schrijf ik mijn blog van vandaag verder ..... Sebiet vlieg ik hier buiten want de mensen komen eten. 

 't Is er dan toch niet van gekomen die voetenwasserij in San Nicolas bij die Tempeliers van Malta. Veel te veel getreuzeld onderweg en het liep uit. Onderweg heb ik geprobeerd een mountainbike te repareren van een Ierse Pelgrimme maar het lukte niet. Ze had een fiets gehuurd in St. Jean Pied de Port en ze hadden haar een kramullenbak in haar handen gedraaid. Platte commerce en trek er uw plan mee. Zelfs de remmen werkten niet. Gelukkig was haar man er nog die het nodige gerief kon halen in een naburig dorp. 

Onderweg in Hontanas een Franse Baskische douaan, Jean Pierre, tegen gekomen. Hij reed met de auto en zijn vrouw stapte de camino. 's Morgens bracht hij haar naar het beginpunt en 's avonds wachte hij haar op in het een of ander hotelleke bij de eindmeet. Hij beleefde de congé van zijn leven.  Overdag kon hij pinten pakken en 's avonds was zijn vrouw zo moe dat ze geen woord meer kon zeggen. Gelukkig moet ik me niet van zo'n truuken bedienen om me gelukkig te voelen met mijn vrouw. Ik kon wel lachen met de situatie.

Mooie etappe vandaag en de mesetas komen eraan. Ik zit al op een hoogte van 900 meter en na Fromista is het een kale bedoeling. 't Zal alleszins ook zijn charme hebben. De etappe deed me weer denken aan de Landes. Ja, 't loopt nog op tot 34 graden hier alhoewel ik in de bergen zit. Jongens om al die reacties, smskes en mails te beantwoorden zou ik een dag verlof moeten inlassen. Ik probeer alles te beantwoorden maar ik zit hier niet in een salon en ik kan maar enkel gebruik maken van de schaarse momenten dat ik wifi kan hebben. Maar ik probeer niemand te vergeten. Het doet me goed om zoveel respons te krijgen !!!! Roger, Michel, Christophe, Karin en nog vele anderen .... ik antwoord wel.

't Is een mooie auberge hier op de camping. Ik denk een oude hangar van het leger maar erg proper en verzorgd. 16 euro met een avondmaal en ontbijt. Zoek het maar ergens goedkoper. Ik ga sebiet nog even naar het dorp. Het is er groot feest nu. Dorpsfeest denk ik. Er lopen clowns rond en de kinderen zijn allemaal op hun paasbest. Schattige jurkjes dat die kleine meisjes hier dragen ! Echt, die mensen houden nog gevoel met hun tradities. Ik moet even van hun pinten gaan proeven.

Tot morgen Voor Richarda, de oma van Christophe.



Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: