Pagina's

vrijdag 7 september 2012

° etappe 66 - 28km naar Burgos

Alhoewel er geen fluit te zien was in San Juan de Ortega en het ernaar uitzag dat ik met wat wafels en graanrepen mijn avondeten moest bijeenscharrelen, heb ik toch nog in het barretje naast de refugio een spaanse omelet kunnen versieren. En het was een goeie op de koop toe. Fleske rode rioja erbij en ik was maar 7 euro armer. Faut le faire ! Blij dat ik ook deze barslechte refugio heb mogen meemaken zo kun je jezelf nog eens verheugen in het feit dat de volgende een stuk beter is. 

Leila een meisje uit Litouwen liet haar beten van bedwantsen zien. Jongens dat zijn serieuze joekels. 't Zou me niet verbazen dat ze die in die voddenrefuge heeft opgescharreld. Ze komt juist aan zie in de refuge municipal van Burgos met Branjo en Beatrice en den Joe. Net als ik moeten ze op een matras slapen op de grond omdat de refugio compleet vol is. 160 bedden en compleet volzet. Ik vraag me af waar die ineens allemaal uitkomen. Maar het is een zeer nette refugio, prima douchen en wasplaatsen. 

Vele pelgrims beginnen zich te ergeren aan het gedrag van de luxepelgrims. Groepjes pelgrims bedienen zich van 2 auto's om zo bagage naar de volgende refugio te brengen. Ik verdenk ze er stilletjes van dat ze op deze manier ook zaakjes regelen voor anderen. Een hele combine met over en weer gerij maar zo kunnen ze het fiksen dat ze reeds van 's morgens vroeg een refugio kunnen boeken. Ach ze doen maar , ze bedotten zichzelf er ook mee. 

Op het stukje industrieel Burgos na was het een heel mooie etappe. In Ages in een barretje een frisse pint gedronken. Daarna de berg op en tussen de koeien door naar de top. 't Was nog donker toen ik vanmorgen vertrok en dus heb ik kunnen genieten van de zon die zich als een oranje bal tussen de bergtoppen wriemelde. Prachtige kleuren. Beetje afgeweken van de officiele St. Jacobsroute in Atapuerca en Cardenuela om in de bergen en in de bossen te kunnen blijven. Echt mooi, onvergetelijke panorama's van natuurschoon. En fris dat die dennenbossen 's morgens ruiken. Je voelt zo dat het je hele lijf goeddoet als je diep inademt. Een supersensatie voor lijf en leden . 

Morgen plan ik misschien een day off om in Burgos wat te kunnen rondneuzen. 't Zal dan wel een hotelleke worden want 2 dagen achtereen in een albergue of refugio wordt niet vlug toegelaten. De volgende 3 etappes doe ik dan in 2 keer zodat ik min of meer op schema blijf voor mijn repatriëring. Nogal een woord hé. Ondertussen zitten we onder de 500 km om Santiago te bereiken. Ik denk wel dat het een heel emotioneel moment gaat worden. Ik ben erg benieuwd. Ik trek even Burgos in vanavond. Op zoek naar wifi want hier is er weeral geen tot morgen 

Deze trip gaat naar Sonja, de vrouw van de Johan.



Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: