Pagina's

zondag 16 september 2012

° etappe 75 - 34km naar Hospital de Orbigo

Een lange etappe vandaag waar ik vroeg aan ben begonnen. Pierre de Oostenrijker had het erg koud gehad vannacht op die binnenkoer.

Vannacht dacht ik verdorie dat het aan het stortregenen was maar het was een ventilator die in de slaapzaal draaide. In die kloosteralbergue van Leon werden de vrouwen netjes van de mannen gescheiden gehouden  . Nog echt zoals vroeger jaren het geval was. Bah, 't was er maar een koude bedoening en om halftien ging de deur al dicht. Dan heb ik het vandaag beter getroffen in Orbigo. Parochiale herberg in een mooi kader met een gezellige tuin.

Ook bijna de ganse etappe langs de N120 gelopen. Ditmaal omdat mijne zoon me een bezoekje wou brengen en in Orbigo zijn tent zou kunnen opslaan. De camping sloot echter om 10 uur dus heb ik hem moeten laten doorrijden naar Astorga, daar kom ik morgen voorbij. Daarjuist dan een smske gekregen dat hij een hotel in Orbigo zal boeken voor deze nacht. We zien wel.

Het is ontzettend moeilijk om een deftige afspraak te kunnen maken met mensen buiten de Camino om. Je bent het ritme niet meer gewoon en de regels om zelf onderdak te zoeken binnen een redelijke termijn, aan eten te geraken en de te overbruggen afstanden maken het bijna ondoenbaar. Moeilijk uit te leggen overigens. Ook de Spaanse levensstijl maakt het niet makkelijker. Winkels die 's namiddags sluiten is ondermeer zo een obstakel waar je dagelijks rekening mee moet houden. In de steden heb je dan weer het straatlawaai omdat de Spanjaarden eerst maar 's avonds beginnen te leven. Maar we stappen voort, het is nogal altijd boeiend en zeker nu de eindmeet stilaan in zicht komt. 

De Camino heeft me al veel wijzer gemaakt. Ik heb ontzettend veel over mezelf geleerd. In dat opzicht is hij al geslaagd mag ik met enige trots zeggen.  . 't Verstand komt niet voor de jaren mag je gerust zeggen van mij.

Ik ga afsluiten, seffens kan ik mijn zoon misschien eens zien na die lange tijd. Ik heb ze allemaal erg gemist, de ganse tijd. 

Het weerzien zal weeral een emomomentje worden.

Tot morgen.



Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: