Pagina's

woensdag 5 september 2012

° etappe 64 - 24km naar Beldorado

Ik durf het bijna niet te schrijven maar gisterenavond ben ik in een Michelin restaurant gaan eten. Een maat had me een adreske gegeven waar ik zeker eens moest langsgaan en de groeten doen. Heb ik gedaan. Fotootje genomen van Maite, Victor en Rosy en opgestuurd met de gsm naar mijne maat. Ik denk dat ik een verkeerd nummer van hem heb want ik heb nog niks gehoord ;-) .... Cois, 't was een overlekker dineeke maar voor de prijs had ik 7 pelgrimsmaaltijden 

Vandaag ben ik in een supermarktje wat mosselen, inktvis, tonijn, hete peperkes en een goeie fles Rioja gaan halen. Samen met mijne maat de Christian hebben we er een gezellig dineeke van gemaakt. Voor maar 10 euro Mooie etappe vandaag, ook het weer viel erg mee. Normaal gezien zou er op de bergen hierrond nog sneeuw moeten liggen maar ik heb er weinig van gemerkt. Wel weer mooie landschappen gezien maar de wijnstreek van de Rioja ligt nu al achter ons. Allemaal graanvelden maar het graan is al allemaal geoogst. Dat was wel handig om hier en daar een bochtje af te snijden en door het veld te gaan. Beetje bewolkt en niet te warm. 's Morgens wordt het al erg fris hier in de bergen maar na een uurke stappen ben je al goed opgewarmd. 

Het stappen gaat vanzelf maar ik ben er nog niet hoor, nog een goeie 600 km. Vandaag heb ik ook de 1600 km bereikt. Ik verschiet er zelf van want ik heb op het laatst de kilometers niet meer geteld. Is ook voor niks nodig. Vandaag is er een pelgrim verongelukt met de fiets. In een afdaling is hij gevallen, de hoofdader in zijn dijbeen was over. Brrr geen mooi zicht. Zijn camino is over ocharme. 

De albergue hier wordt uitgebaat door Zwitserse hospitaleros. Lieve mensen, we hebben samen onze Rioja en kaas en zeevruchten met de hospitalera gedeeld. Toffe avond maar nu zitten hier rond de albergue een paar zigeunerskinderen wat amok te maken. Christian wou ze al een paar lappen geven maar dat lost niks op. Geen aandacht aan schenken is een stuk beter . Ondertussen is de guardia civil er al. 

Morgen stappen we naar St Juan de Ortega en mijne weerman geeft goed weer. De volgende stap is Burgos. 't Komt stillekes dichterbij de eindmeet. Raar maar waar maar een wegwijzer van Santiago die 576 km aanduidt heeft een hele andere indruk op me dan moest ik die met de wagen tegenkomen. 

Ik ga afsluiten de hospitalero heeft nog een fleske opengetrokken 

Meta, deze is voor jou ;-)



Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: