Pagina's

vrijdag 14 september 2012

° etappe 73 - 32km naar Fuente Villarente

Voor het vertrek in die gezellige Albergue werd er ons nog een ontbijt aangeboden door die Spanjaarden. Niks is toeval wist David, de hospitalero, me nog te vertellen. Hij was een halve hand kwijt tengevolge van een verkeersongeval. Ik heb dat zelf gezocht zo verklaarde hij. Als ik geen 180 km/u had gereden met mijn auto was dit niet gebeurd. De Camino had hem dit geleerd.

Pelgrimeren

Diep in jezelf

Daar waar geen mens jou kent.
Daar vind je de weg.
Geloof in je eigen kracht.
En dan komt al wat je zoekt vanzelf op je weg.
Omdat jij het wilt, niet omdat ik het zeg.
Hou vast aan jezelf.
Blijf je dromen altijd trouw.

Bedankt voor dit schitterende gedicht Freddy !

's Morgens is het al flink koud om te stappen zonder dikke trui. Ik ga me er één moeten kopen morgen in Leon. Je moet weten ik zit hier op een hoogte van 900 meter en dat scheelt wel een stukske in graden met de grond op zeeniveau. Gelukkig wordt het overdag nog gezellig warm, tot zelfs heet. Laat maar komen, we draaien er niet voor terug. 

Mooie St. Jacobsweg vandaag. Vlak, weinig asfalt en steeds aan de Noordkant die geweldige contouren van het Cantabrisch gebergte. Indrukwekkend mooi, zeker in de morgen wanneer de zon de mist rond de bergen probeert weg te branden. Je raakt er niet op uitgekeken. Onderweg wat moppen getapt en goed gelachen en de 32 km waren zo voorbij. Af en toe eens halt gehouden aan een barretje om een pintje te drinken en dan weer flink doorgestapt om wat kilometers op te sparen voor de tocht naar Leon. Zo moet ik morgen maar een 12 km meer lopen om in Leon aan te komen. Ze gaan me niet hebben deze keer met 'Completo' vanwege de pelgrims die er met bussen gedropt worden zoals in Burgos. 't Is dan nog zaterdag op de koop toe. 

In Fuente Villarente hier ben ik op een gezellige albergue gebotst. Netjes, en ik kwam net op tijd aan voor het avondeten. Verdorie, naast mij zaten 3 Pelgrim Hollanders die morgen met de bus naar Leon rijden. Bang om geen slaapplaats te vinden. Ik heb er niet op gereageerd, 't is deel van de camino. Zo is het leven ook, niet altijd eerlijk. Mijn ex werkmakker die onlangs zijn camino heeft beeindigd heeft me erop gewezen dat mijn camino oneindig mooier zal zijn dan die van hen. Hij heeft gelijk, meer dan gelijk zelfs. 't Is dankzij deze pelgrims dat mijn camino mooier zal zijn dus ze moeten er zijn om het verschil te kunnen maken. 

Mijne maat slaapt al, die heeft de laatste dagen wat last gehad in zijn buik. Best dat hij eens goed uitrust. Hij is per slot van rekening ook al 70 alhoewel hij van hart en levensinstelling maar een goeie 30 is, zegt hij zelf. Je bent maar zo oud zoals je jezelf voelt is zijn leuze. 
Daarnet nog op de internet-betaalterminal wat mails kunnen afwerken. Wifi bieden ze zelden aan in de privé-albergues. 

Deze is voor Urbain en Diane. Hun zoon, schoondochter en kleindochtertje


reacties (1) 
Leon 
Hallo Jan, vandaag Leon, prachtige stad maar daarna komt het zwaardere werk, ik zeg niet dat je dat al niet gehad maar het wordt ook prachtig, fantastische natuur, weer helemaal anders dan de andere streken, man wat ben ik jaloers op u, zou echt mijn ding zijn te voet, mensen ontmoeten dat hebben wij te weinig gedaan, je bent met vier dat is heel anders, jij wandelt iedere dag wel met iemand anders, met de fiets is het ook fantastisch genieten maar het gaat veel vluchtiger. Dan komt er Cruz de Feiro, voor ons en iedereen die daar komt een zeer emotioneel moment, kijk eens rechts boven of er nog een rood zakske hangt, dat is de steen van mijn schoonzus die ze meegegeven had, ik had het hoog aan een nagel gehangen. Het kort al Jan en het einde is in zicht. Hier in Haasdonk gaat alles zijn gang, de W. Van Doornyckstraat is al een paar weken open voor het verkeer en nu is de Bergstraat aan de beurt, je zal een heel ander haasdonk zien als je terug bent. Jan ik wens je nog heel veel succes, zij voorzichtig, en geniet, de groezten aan je stapmaat Christiaan. Groetjes Roger 
15-09-2012 om 07:20 geschreven door Roger Vanwynsbergh



Created with flickr slideshow.

Geen opmerkingen: